Kalejdoskop #8 Ten sam…

Kalejdoskop #8 Ten sam…

Kalejdoskop #8
Ten sam newsletter, ale za każdym razem inny 🙂

Ósemka. Czas chyba ostatnio przyspieszył, bo mam wrażenie, jakby pierwszy numer tego newslettera był wczoraj 🙂 Mam nadzieję, że postanowienia noworoczne jeszcze nie zostały zaprzepaszczone – dlatego tym razem nie zabraknie kilku ciekawych wskazówek dotyczących treningu (głównie w formie filmów), choć nie tylko 🙂 Tymczasem nie pozostaje mi nic innego, niż życzyć przyjemnego czytania, oglądania i słuchania!

1. Krótki opis ćwiczeń i zachowań, które pomogą poprawić Twoją postawę ciała. Prawidłowa postawa ciała to wynik odpowiednich proporcji sił mięśniowych (a te można poprawiać dość prostymi ćwiczeniami) i wykonywania prawidłowych wzorców ruchowych. Naucz się jak ustawiać swoje ciało, aby było nie tylko zdrowe i sprawne, ale także aby wyglądało imponująco 🙂
– Fix Your Posture In Just 5 Minutes! (Film, ENG)

#postawaciala #sylwetka #zdrowie

2. Tempo w treningu – jeden dziwny trik na budowę masy i siły? – w uproszczeniu można przyjąć, że… nie. Tempo może być istotne, jeśli np. tracimy technikę ćwiczenia podczas opuszczania ciężaru. Jednak jest to parametr, który na znaczeniu nabiera przede wszystkim u osób zaawansowanych. Osoby początkujące i średniozaawansowane mogą zwykle ograniczyć się do umiarkowanego opuszczania ciężaru i szybkiego jego podnoszenia oraz braku albo krótkiej pauzy w momencie przejściowym pomiędzy opuszczaniem i podnoszeniem ciężaru.
– Tempo w treningu – jeden dziwny trik na budowę masy i siły? (Film, PL) https://www.youtube.com/watch?v=dSt-xru_1K4
#tempo #trening #silownia

3. Grubość i szerokość pleców – fakt czy mit? – w dużej mierze mit. W szczególności w przypadku, kiedy za robienie „grubości” lub „szerokości” próbują brać się osoby początkujące. Pracując nad wielkością mięśni pleców powiększa się zarówno ich szerokość i grubość, natomiast wizualny aspekt może być osiągnięty w przypadku, kiedy koncentrujemy się bardziej lub mniej na poszczególnych mięśniach pleców. Szerokość zapewni Nam przede wszystkim rozwój mięśni najszerszych grzbietu, grubość zaś – czworobocznych i prostowników.
– Grubość i szerokość pleców – fakt czy mit? (Film, PL)

#kulturystyka #sylwetka #miesnie

4. Ćwiczenia na całe ciało w domowych warunkach – bez sprzętu. Tym razem wymówką nie jest już brak sprzętu, czy duża odległość do siłowni. Również brak czasu nie jest problemem – wystarczy bowiem kilka minut dziennie. Tak więc – do roboty! Serio, to daje naprawdę wiele korzyści 🙂
– Best Exercises at Home without Equipment (FULL BODY 25+ VARIATIONS) (Film, ENG)

#cwiczenia #trening #aktywnosc

5. Nierówny, krzywy przysiad i martwy ciąg? Stosunkowo prosta metoda poprawy krzywego wzorca ruchowego (np. bioder uciekających w jedną stronę) przy użyciu gum oporowych. Należy zmusić mięśnie do odpowiedniej pracy starając się… jeszcze bardziej pogłębić wadę. Jeśli ciało przyciąga Cię w lewo, ustaw gumę oporową tak, aby ściągała Cię w lewo jeszcze bardziej.
– Nierówny, krzywy przysiad i martwy ciąg? Zaskakujący sposób! (Film, PL)

#fizjoterapia #przysiad #prawidlowatechnika

6. Jak reagować, gdy ktoś przekracza nasze granice? Poradnik asertywnej sztuki odmawiania:
1. Masz prawo powiedzieć „stop” i chronić swoje granice;
2. Wyrażaj się jasno, mów wprost, jeśli czegoś nie chcesz lub coś chcesz;
3. Nie bój się posądzenia o egoizm. To tylko lęk;
4. Nie myśl tak bardzo o kimś, ale bardziej o sobie. Inni lubią ludzi asertywnych;
5. Wyrażaj się kulturalnie, a swoją wypowiedź możesz uzasadnij. Nie reaguj agresywnie i nie obrażaj;
6. Jeśli musisz – powtarzaj;
7. Stosuj 5 stopni asertywności: prośba wyrażona jasno i wprost -> nazwanie swoich uczuć i trudności, jakie wywołuje sytuacja -> wyrażenie stanowczego sprzeciwu -> zapowiedź sankcji -> realizacja sankcji.
– Jak reagować, gdy ktoś przekracza nasze granice? (Film, PL)

#asertywnosc #relacje #emocje

7. Co dzieje się w głowach osób z chorobami psychicznymi? – wywiad z lekarzem psychiatrą na temat tego jak myśli osoba ze schizofrenią czy chorobą afektywną dwubiegunową. Choroby psychiczne prowadzą do zaburzenia sposobu myślenia i sposób ten często nie jest możliwy do racjonalizacji. Chory traci kontrolę nad myślami i czasami także czynami, uważa, że to co odczuwa jest prawdą. Ponadto wywiad wyjaśnia wiele niekiedy trudnych aspektów i mitów związanych z zaburzeniami i chorobami psychicznymi.
– Co dzieje się w głowach osób z chorobami psychicznymi? Kto tego nie przeżył, może tylko próbować zrozumieć (Artykuł, PL)
https://natemat.pl/259155,choroby-zaburzenia-psychiczne-jak-rozpoznac-jak-leczyc
#zdrowiepsychiczne #medycyna #psychiatria

8. „Jak radzę sobie z atakami lęku i odzyskuję kontrolę nad swoim życiem” – czym są, jak się objawiają i jak radzić sobie z atakami paniki z perspektywy osoby, która ich doświadczała. Bardzo duże znaczenie ma akceptacja tego, co się z nami dzieje oraz zrozumienie, że ataki paniki są nadmierną i nieadekwatną reakcją obronną organizmu. Kolejnym krokiem jest uświadomienie sobie, że mimo napadu tak naprawdę nie jest się zagrożonym.
– Jak radzę sobie z atakami lęku i odzyskuję kontrolę nad swoim życiem (Artykuł, PL)
Jak radzę sobie z atakami lęku i odzyskuję kontrolę nad swoim życiem
#lek #nerwica #zdrowiepsychiczne

9. To tylko 7 godzin audio. Nic w porównaniu do wieczności 🙂 Książka, choć bywa trudna w odbiorze, może pomóc „przejrzeć na oczy w dzisiejszej rzeczywistości” i pomóc nabrać innego punktu widzenia na otaczający Cię świat. Dodają ją przynajmniej do listy rzeczy „do zrobienia”, a kiedy do niej wrócisz, być może… odmieni trochę Twój sposób myślenia.
– Anthony de Mello Przebudzenie Całość (Audiobook, PL)

#filozofia #psychologia #rozwojosobisty

10. Jak zjednać sobie ludzi? – ponad 2-godzinny podcast poruszający tematy związane z relacjami interpersonalnymi i umiejętnościami miękkimi, inspirowany książką „Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi”. Umiejętności miękkie są wyjątkowo przydatne nie tylko w sytuacjach „rodzinnych” oraz zwykłych relacjach. Mają ogromne znaczenie także w sytuacjach zawodowych i biznesowych, dlatego warto je znać i z nich korzystać.
– JAK ZJEDNAĆ SOBIE LUDZI? – Dobra Zmiana #15 (Podcast, PL)

#psychologia #perswazja #komunikacja

… ja wracam do swoich spraw, których ostatnio nałożyło mi się odrobinę za wiele 🙂 Kończę, wracam do żywych, a przynajmniej bardziej widocznych “twórczo”. Możliwe, że następny newsletter ukaże się w poniedziałek z powodu mojego weekendowego wyjazdu.

Przekręcenie kalejdoskopu zajmie mi chwilę. Kolejny numer newslettera przeczytasz już za 2 tygodnie. Pamiętaj, aby zaprosić swoich znajomych do zapisania się na stronie: https://sebastianchudziak.pl/kalejdoskop 🙂

Pozdrawiam,
Sebastian

——

Link do poprzedniego: #7
W skrócie: newsletter/agregator – streszczenia artykułów/filmów/audio, polecenia stron internetowych, podcastów, kanałów YT i innych, aplikacje, ciekawostki, life-hacki.
Tutaj można obserwować: #kalejdoskop
Tutaj można się zapisać: https://sebastianchudziak.pl/kalejdoskop/
Czasami mogą się powtórzyć treści z wykopu.

Lista do zapisu/wołania do każdego numeru: https://mirkolisty.pvu.pl/list/puk2mJB20KvXXEnS

Comments are closed.